Vardagshälsa

Underrubrik

Mindfulness

I grupp


Kurs - Prova på mindfulness


Är du nyfiken på mindfulness och känner igen dig i detta?:

  • Du har ett behov av att minska stressen i ditt liv
  • Du känner att du har en minskad koncentrationsförmåga
  • Du har dålig kroppskännedom eller självkänsla
  • Sover dålig


Då är denna korta kurs på tre träffar med två veckor mellan varje träff för egen träning ett bra tillfälle att prova på mindfulness samtidigt som du under dessa veckor kommer minska din stress, få ökat fokus och fyller på din energi.

Forskning visar att även kortvarig träning i mindfulness ökar din förmåga att hantera stress, fokusera och fatta beslut.

Genom att rikta din uppmärksamhet skapas och förstärks nya nervkretsar i hjärnan och gamla försvagas.

Träningen är forskningsbaserad och det visar att denna kortare kurs kan ge lika stora effekter som ett längre program. Vill du läsa mer kan du göra det här i en studie från Umeås Universitet:

www.mindfulnesscenter.se/media/140056/examensarbete-ninavesalizasjoedin.pdf


Kursen hjälper dig bl a att:

  • Minska din stress
  • Öka fokus
  • Få mer energi
  • Sova bättre
  • Öka ditt lugn
  • Få ökat arbetsminne
  • Behålla känslomässig balans


Hur går träningen till?

Vi kommer att träffas vi tre tillfällen i grupp och träna tillsammans samt följa upp den egna träningen som du gör hemma mellan träffarna och göra reflektioner tillsammans som kan led till värdefulla samtal.


För din träning hemma så kommer du efter din betalning av kursen få inloggning till ditt träningsprogram online lagom till kursstart. Träningsprogrammet online kommer du ha tillgång till även efter avslutad kurs.


Träningsprogrammet online innehåller:


  • Sju olika Mindfulnessövningar och du får råd om träningen ett par gånger per vecka via ljudfiler.
  • Vardagsövningar som hjälper dig att omsätta din formella träning till handling i vardagen.                                                                                                  Du kan under hela programmet följa din träning på din profilsida. Där finns också möjlighet att skriva dagbok och välja olika intentioner med träningen.


Pris

1395 :-

inkl. träningsprogram online


Vi träffas:

ANMÄLAN STÄNGD!

27 mars onsdag

Observera att första träffen är på en onsdag och de andra två på torsdagar!

11 april torsdag

25 april torsdag

Kl.18.30 

ca 1,5-2 timmar


Anmälan:

Du anmäler dig via fliken boka tid.


Antalet platser är begränsat så vänta inte för länge med din anmälan.

Efter anmälan så får du en bekräftelse på på bokningen och uppgifter om hur du gör betalningen.

För att säkra din plats ska betalningen vara gjord i tid annars avbokas den och släpps till någon annan.


Även om du kanske inte känner så just nu så förtjänar du ett liv i mer balans och mindre stress.

Känn efter om detta är något du är nyfiken på? 

Det är en investering i dig själv, din hälsa och din framtid.

Det börjar med dig om det ska bli någon skillnad.

Jag hoppas att vi ses på kursen!



Mindfulness vid stress

Enskilda träffar


Med Mindfulnessträning minskar du din stress och du lär dig förstå hur dina tankar skapar stress och oro. Den ger dig också ökad självinsikt och en ökad inre stabilitet. 


Träningen utförs både sittande på stol och liggandes/sittandes på en yogamatta som finns på plats.

Har du det stressigt på din arbetsplats så finns även möjligheten att din arbetsgivare kan betala kostnaden.

Det finns möjlighet att köpa boken Mindfulness i vardagen för att kunna fortsätta din träning på egen hand eller fortsätta boka enskilda sessioner